Praktyczne zastosowanie merchandisingu

​​W okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia i święta Wielkiej Nocy oferta musi składać się między innymi ze okolicznościowych stroików. W tych dwóch przedświątecznych okresach zapotrzebowanie na tego typu dekoracje jest bardzo duże. Klienci chcą jednak, aby w sprzedaży znajdowało się przynajmniej kilka rodzajów stroików. Dzięki temu mogą porównać ze sobą oferowane stroiki, zorientować się w ofercie i dokonać wyboru.

Jako przykład merchandisingu można wskazać stoisko firmy, która specjalizuje się w świątecznych stroikach na każdą okazję. Firma ta to Kompozycje Ozdobne – Karwice Sp. z o.o. Rozważając kwestię prezentowania oferowanych przez kwiaciarnie produktów nie da się pominąć kolorystyki. Zgodnie z zasadami merchandisingu nie powinno się stosować więcej niż trzy kolory. Ograniczenie się tylko do takiej ilości barw zdecydowanie ułatwi klientom wybór. Stosując więcej kolorów rozproszymy uwagę potencjalnych klientów. Trudno im będzie skupić się i dokonać właściwego wyboru.

Jako przykład konsekwencji w dobieraniu kolorów kompozycji można wskazać stoisko Florensis Polska. Na stoisku ustawione zostały proste skrzynki w białym kolorze, w których umieszczono zaledwie trzy gatunki roślin dobierając je tak, aby kolory ich kwiatów były kontrastowe. Taka schodkowa kompozycja bardzo przyciągała uwagę odwiedzających targi gości. Każdy z gatunków roślin użytych do stworzenia kompozycji został właściwie wyeksponowany.

Przygotowując stanowisko ekspozycyjne postarano się urządzić je tak, aby zwiedzający skupiali się tylko na jednym z elementów. Osiągnięto to między innymi poprzez rozmieszczenia białych doniczek z lawendą w wiszących skrzynkach, które z kolei zostały zawieszone na wysokości wzroku gości stoiska. W chwili obecnej zbyt mała liczba właścicieli polskich kwiaciarni zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest właściwe wyeksponowanie oferowanych produktów. Właściwa aranżacja to szansa na dotarcie do większej liczby klientów. Zapotrzebowanie na usługi visual merchandisingu jest nadal bardzo małe.

Kategorie: Visual merchandising,